RTÜK ile Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 7 Eylül'de gerçekleştirilen toplantıda da Medya Okuryazarlığı dersiyle ilgili konular ele alındı.
Bu kapsamda, Medya Okuryazarlığı dersinin zorunlu ders haline getirilmesi, formasyon eğitimi almış iletişim fakültesi mezunlarının bu dersi vermesi, öğretmenlerin belli aralıklarla hizmetiçi eğitime tabi tutulmaları, müfredatın gelişmeler ışığında güncellenmesi, okul yöneticilerinin bu dersin seçilmesinde daha çok rol oynamaları, velilerin desteğinin alınması ve okul öncesi eğitim kurumlarında da dersin verilmesi yönündeki görüşler dile getirildi.
Çocukların televizyon yayınlarının olumsuz etkilerinden korunması amacıyla 2006 yılından itibaren ilköğretim okullarının 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak seçmeli medya okuryazarlığı dersi verilmeye başlandı.
Medya karşısında etkiye en açık, en hassas grubu oluşturan çocukların, bu ders ile kitle iletişim araçlarının yapısını, işleyişini öğrenmeleri, kurgulanmış medya içeriğini bilinçli bir şekilde değerlendirebilmeleri ve eleştirel olarak izlemeleri, medya ile ilgili doğru soruları sorup doğru yanıtları bulabilmeleri amaçlanıyor.
Ders ile medyayı doğru okuyan, yaşadığı çevreye duyarlı, ülkesinin sorunlarını bilen medya mesajlarını akıl süzgecinden geçirebilen bireyler yetiştirilmesi hedefleniyor.
Kısaca :
Medya Okuryazarlığı; yazılı ve yazılı olmayan, büyük çeşitlilik gösteren formatlardaki (televizyon, video, sinema, reklâmlar, internet v.s.) mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği kazanabilmek olarak tanımlanmaktadır.
Medya Okuryazarlığı;
- İzleyicinin medyayı bilinçli okumasına katkı yapmakta, kendini rahat ifade edebilmesi, toplumsal hayata daha aktif ve yapıcı iştiraki sağlanmaktadır.
- Medya iletilerini doğru algılayabilecek donanıma sahip olma ve zamanla iletiler üretebilme yeteneğini kazanmaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder